شسکام بازویی توانمند در خدمت اهداف عالیه شرکت مخابرات است

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۷/۱۱

گفت وگو با مهندس بهنام مدیرعامل شرکت شسکام

شسکام بازویی توانمند در خدمت اهداف عالیه شرکت مخابرات است

اشاره: حضور شرکت شسکام در نمایشگاه تلکام فرصتی فراهم ساخت تادر مورد فعالیت ها وروند اقدامات این شرکت ، با مهندس بهنام ، مدیرعامل شرکت گفت و گویی انجام شود. آنچه از نظر می گذرد تشریح برنامه ها و اقدامات در دست اجرای این شرکت است که با هم می خوانیم:

پیام تهران آنلاین : :شعار شسکام در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۶ رونمایی از سرویسهای جدید خدمات پس از فروش و خدمات ارزش افزوده برای مشتریان شرکت ،مخابرات ایران بوده است توضیح بفرمایید:
بهنام :چنانچه مستحضرید تا کنون بیش از۲۰ استان، از خدمات سامانه جامع و همچنین نگهداری حوزه های فنی چند استان نیز از خدمات این شرکت بهره میبرند ، در سال جاری یکی از برنامه هایی که شرکت شسکام دنبال میکند اضافه کردن این خدمات به خدمات قبلی میباشد. به گونه ای که پیشنهاد یکپارچه سازی این سیستم و درخواست رفع خرابی خطوط داخله مشترکین که از معضلات فعلی است ،از طرف شرکت مخابرات ایران در سال گذشته مطرح شد،لذا برآن شدیم تا در قبال حسن اعتماد جامعه مخابرات کشور،حوزه شمول و جامعیت این سامانه را توسعه داده تا علاوه بر بروز نگهداری خدمات موجود، وظایف بر زمین مانده و مورد نیاز مشترکین مخابرات را مد نظر قرار دهیم.

پیام تهران آنلاین: در مورد گسترش فعالیت های شرکت شسکام در سایر استان ها توضیح دهید و بفرمایید چه برنامه هایی در نظر گرفته شده است؟
بهنام : علیرغم اینکه ارایه سرویسهای ارزش افزوده در حوزه تلفن ثابت و دیتا بدلیل نیاز بکار گیری نیروی انسانی بیشتر و در نتیجه هزینه سربار بالا موجب کاهش سود و حتی بعضی مواقع ،ضرر برای استان ها شده است، عزم ما جدیست تا در این حوزه وارد شویم و استان ها به حوزه سود قطعی نایل شوند. لذا در برنامه سال جاری هدف ما راه اندازی این سرویس ها و اضافه نمودن حداقل یک سرویس جدید در هر فصل به سبد خدمات ارایه شده می باشد.

پیام تهران آنلاین : لطفاسرویس ها وخدمات شسکام که در نمایشگاه تلکام معرفی شد را بیان کنید؟
بهنام :سرویس اول سامانه ثبت اعلام خرابی داخل منزل مشترکین و پیگیری و رفع آن میباشد(به نام سامانه ۱۸)
که با کسب اجازه ورود به داخل منازل و ارایه خدمات مورد نیاز مشترک از در منازل تا گوشی مشترک را سال گذشته پس از آماده سازی سامانه مربوطه و تکمیل آن در حین اجرای آزمایشی در سه مرکز تهران اکنون بصورت یک سامانه کامل و هوشمند اماده ارایه می باشد.
سرویس دوم مجموعه ای از سامانه های زیربنایی مورد نیاز در رابطه با جمع اوری اطلاعات و صدور صورت حساب مشترکین تلفن ثابت و دیتا همچنین اطلاع رسانی صورت حسابها از طرق مختلف چاپی_صوتی و,,, و پیگیری وصول مطالبات و هدف نهایی این سامانه ها حذف تدریجی صورت حسابهای کاغذی به سمت صورت حسابهای الکترونیکی میباشد سامانه سوم شامل سامانه ثبت خرابی سرویس دیتای مشترکین و پیگیری انها تا رفع کامل خرابی میباشد به همین ترتیب سامانه های ارایه خدمات ارزش افزوده دیگر نیز در آینده نزدیک پس از آماده سازی و قابلیت ارایه به صمع و نظر کارشناسان و عزیزان مخابراتی خواهد رسید.

پیام تهران آنلاین : سامانه ارائه سرویسهای ارزش افزوده با پنج سامانه کلی در برگیرنده چه مواردی است؟
بهنام : سامانه پذیرش و درج آگهی تبلیغات قبوض ، سامانه ثبت درخواست ، پذیرش و ارائه خدمات مربوط به درخواست ریزصورت حسابهای دوره ای توسط مشترکین ،سامانه ثبت درخواست ،پذیرش و پیگیری اجرای درخواستهای مربوط به بهره مندی ازخدمات ارزش افزوده توسط مشترکین . ،سامانه های IVR و سامانه انجام نظر سنجی های سفارشی .

پیام تهران آنلاین : سامانه ارایه خدمات پس از فروش را تشریح کنید؟
بهنام : با انجام فرآیندها در سامانه و نرم افزار تکمیل کننده سیستم ۱۷ رفع خرابی از خطوط مخابراتی مشترکین ، در این سامانه فرآیند رفع خرابی تا خطوط داخلی و سرویس دهی به مشترک در داخل انجام میگردد و به طور جامع شامل:کابل کشی، سیم کشی ، نصب ترمینال و پریزهای مورد استفاده جهت ارائه سرویس مطلوب خصوصاً سرویسهای باند پهن و استاندارد سازی آن به منظور پیشگیری از خرابی ، اختلال و قطعی خطوط ارتباطی و جلوگیری از ورود آمدن صدمه و خسارت به سیستمها و همچنین نصب ، راه اندازی و پشتیبانی تجهیزات مخابراتی بمنظور ارائه سرویسهای باند پهن ( ADSL ، VDSL ، IPTV ، . . . ) می شود.

پیام تهران آنلاین : عمده فعالیتهای شرکت شسکام در حوزه فناوری شرکت مخابرات ایران کدام است؟
بهنام :سیستم جامع خدمات مشترکین تلفن ثابت در ۲۰ استان ، سیستم یکپارچه اعلام پیام در ۱۹ استان ، سیستم متمرکز اعلام و رفع خرابی تلفن ثابت در ۲۰ استان ،سامانه الصاق و اسکن مدارک در ۲۰ استان لز جمله برنامه هایی هستند که در گذشته انجام شده است و در حال حاضر سامانه متمرکز مانیتورینگ معاونت حقوقی مخابرات ایران وسامانه متمرکز تعاملی ثبت در خواستها FCP ، سامانه متمرکز و ملی خدمات مشترکین تلفن ثابت را می توان نام برد. ضمناً در زمینه های ارایه خدمات فنی و اداری در شاخه های توسعه و نگهداری در استانها نزدیک به ۹۰۰ میلیارد پروژه های در دست اقدام شسکام می باشد امید اینکه با حمایتها و رهنمودهای مدیران مخابرات شسکام بتواند با شعار خود به عنوان بازویی توانمند در خدمت اهداف عالیه مخابرات در ره نگاشت ۵ ساله باشد .

لینک خبر در پیام آنلاین تهران

با سپاس از سمیرا بهرامی